My Teaching and Learning Philosophy

My photo
Teaching means learning. When we teach, we are questing for knowledge. Hence, learning. Thus, teaching is a manifestation of lifelong learning. Being a teacher, is a lifelong learner, a learning designer. All this is due to my philosophy of "Life is a redox"; when one gives, another has to take, otherwise, life won't exist. Teaching is a devotion, not just a profession.

Tuesday 3 April 2018

Aku Bukan Liabiliti catatan pengalaman dan pedoman mujahid ilmu 1

Testimoni dari pembaca ABL:
Sejak baca buku ABL ni, rasa lebih yakin bahawa pilihan untuk sambung belajar ni betul. Biarpun banyak dugaan, tetapi seperti kata penulis ABL, tidak ada yang mudah bila mengaji ni, tambah2 peringkat PhD.
Kata Dr Norliza Kushairi (DrNK) penulis ABL bahawa 'buat PhD macam poligami' macam kena batang hidung aku....aku ni selfish sungguh sampai lupa dah nak ajak isteri keluar makan, minum2 petang hujung minggu macam aku pernah buat dolu-dolu sejak dua menjak aku 'kahwin dengan si gadis genit PhD' ni (bak kata penulis ABL). aduhhh teruknya aku!!!! rasa berdosa ssangat.
Terimakasih DrNK atas pedoman dan kata semangat yang digarap dalam buku beliau. Aku insaf sangat.
'Jom Yang, kita keluar minum petang ni' Mesej aku pada isteri tercinta.
'Ye ke bang????...abang tak kena ngadap tesis ke?' teks dari isteri aku.
'Nope. abang nak spend dngan Ayang petang ni'. Jom siap2 lepas asar kita keluar na...name me the place...you'll get it..asal jgn ke bulan dah Yang...abang tak de sayap nih.'
'yahoooo...yebedabedooo...' respon whats app isteri aku.
kawan-kawan...take stock..look behind...take a break...do please your loved ones...pada mereka ada berkat...insyaALLAH.
-testimoni pembaca ABL-
Nota admin: Terimakasih tuan atas testmoni yang sangat bermakna ini.







No comments:

Post a Comment